Warnung bei Reisen im Winter

#1
Es gibt ja schon den anderen Request, wo es um "Lagerpalaver" geht.

Vielleicht ist aber bezüglich Reisen auch einfach eine Warnung bei Auswahl des Zielortes sinnvoll.
Also, wenn man im Winter eine Reise über Gebirge starten will, einfach ein Dialog:

"Eine Reise im Winter über die Berge kann sehr gefährlich werden. Ihr solltet auf jeden Fall genug dicke Kleidung, Decken und Wirselkraut gegen Frostschäden mitnehmen. Jetzt trotzdem reisen? Ja/Nein"

Dann hätte man nicht dauernd solche Warnmeldungen, sondern nur einmalig pro Reise.

Eventuell könnte man das auch für längere Strecken machen, auch wenn da kein Gebirge ist.

#2
Making such tips dependent on the Geography knowledge of the characters would be more helpful. Such as a character can warn the party before tripping through a swamp, or mention mountain passes when you attempt to go through the mountains, possible wildlife encounters etc etc. If your party knows no jack about geography, they don't get such tips :D

#3
yes I think ugralitan is right. I thought also it should be linked to some skills of our heroes. I like the proposal because I like it when the skills are used so that a character development leads really to adavantages...

ich stimme ugralitan zu. Ich finde auch dass die Verwendung von Talenten hier eine Rolle spielen sollte. Inbesondere deswegen, weil ich jede zusätzliche Einbeziehung von den Fähigkeiten als Bereicherung empfinde - dann spielt die Charakterentwicklung auch wirklich eine Rolle.

#4
Prinzipiell find ich die Idee mit der Probe gut, andererseits handelt es sich hierbei ja nur um einen kleinen Tip/Warnhinweis und ist nichts, was der Spieler mit etwas Wissen und Aufmerksamkeit nicht auch selbst wissen könnte. Somit steigert nur jemand das zugehörige Talent, der sowiesoschon von dem Thema weiß.

An der Stelle vielleicht ohne Probe, an anderer Stelle aber gerne.
Oder jeder Held würfelt eine Probe und der mit den meisten Tap* (oder den geringsten negativen) sagt das dann ("Held xyz meint, es wäre vielleicht gefährlich im Winter..."
Dann hat die Probe zwar nurnoch personalisierte Wirkung, aber auch jeder Anfänger bekommt den Tip.

#5
[quote='lunatic','index.php?page=Thread&postID=54859#post54859']Ich gebe ugralitan und HugoHunger vollkommen Recht. Es wäre eine wunderbare Gelegenheit, stiefmütterlich behandelte Talente aufzuwerten.
Ich sehe nur ein Problem: Was macht der "Anfänger/Einsteiger", dem die Wichtigkeit des Talents nicht bewusst war? Der läuft dann quasi ins Verderben...Schwierig :S[/quote]They should have attended the Geography classes :). The importance of the lore skills can be mentioned in manual with well-written threats. Without a good guide or knowledge of surroundings the party is nothing more then a bunch of adventurers venturing into unknown territory. Of course, a geography check to get a tip on winter climate in Northlands would not be hard to acquire for beginners. But for example, knowing existence of a dangerous mountain pass or river pass ahead would be in knowledge of character skilled in Geography. Or whether if you go that way, you'll pass through a swamp or not.

The most knowledgeable ones, can even give additional information about the local wildlife and herb growth. (Though herb growth can be a mutual/alternative check with Plant Lore too.) The examples are only limited by your imagination. Providing such hints especially would give players (especially beginners) a reason to invest in lore abilities. An event based example would be helping a lost traveller who asks the party for a particular town and where he should head. (Success: takes the map of traveller and with a quill draws a path to traveller's destination. Traveller thanks the party and shares some of his provisions with them. Failure: turns the map around in a frustrating manner several times before sighing in resignation. Traveller curses under his breath for loss of time and then leaves.)

#6
[quote='ugralitan','index.php?page=Thread&postID=54869#post54869']helping a lost traveller who asks the party for a particular town and where he should head[/quote]
nice event. Events like this would be a nice and easy way to implement a little story and make skills useful that aren't so at the moment. As reward for those events you could grant the successful hero some XP and a little money or a potion or something similar.

Other ideas that come to mind:
-help someone calm his horse (riding or dressing/"Abrichten")
-heal someone sick or poisoned
-help someone repair sth.
...
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